• 16 بهمن 1400تاریخ مقاله:
  • مقالاتدسته بندی:
  • ۱,۵۸۱ بازدیدتعداد بازدیدها:
  • 0تعداد نظرات:
  • 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
    Loading...
    امتیاز:

استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی

کار ماشین ظرفشویی تنها شستن ظرف ها نیست هر وسیله دارای طراحی خاص می باشد و اصول استفاده ای به دنبال خود دارد. با دانستن این باید ها و نباید ها می توان به بهترین نحو از دستگاه استفاده کرد.
این روزها دستگاه های مختلفی داخل آشپزخانه پیدا می شود که نه تنها غذا می پزند بلکه تمامی ظرف ها را نیز می شوید. با این وجود باید ها و نباید هایی وجود دارد که با دانستن و رعایت این نکات می توان مصرفه بهینه ای از دستگاه ها داشته باشید تا در زمان مصرفی و هزینه های آن صرفه جویی کنید.

به تازگی ماشین ظرفشویی عضوی مهم از لوازم خانگی به حساب می آید و نظر خیلی از خانواده ها را به خود جلب کرده است. اما کمتر کسی از نحوه شستشوی ماشین خود رضایت کامل دارد و این به علت عدم آگاهی از نحوه استفاده و نگهداری آن می باشد. کار با ماشین ظرفشویی و بهره بردن از بهترین کارکرد آن مستلزم رعایت چند نکات مهم و البته ساده ای می باشد که یک به یک برایتان توضیح می دهیم تا با اطمینان کامل از ماشین خود استفاده کنید.

باید بهترین استراتژی چیدمان را پیدا کنید!

قبل از چیدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی، نحوه چیدن را در ذهن خود تصور کنید. برای مثال از ظروف بزرگتر شروع کنید و سپس به سراغ ظروف کوچیکتر بروید تا بتوانید از فضا به بهترین نحو استفاده کنید.

نباید چیدن بشقاب ها در جهت مخالف آبپاش باشد.

سعی کنید در چیدن بشقاب ها، روی همه ی آنها به سمت آب پاش باشد تا با چیدن بشقاب های بزرگ پشت بشقاب های کوچکتر آب به خوبی به همه ظرف ها برسد.

باید ظرف ها را دسته بندی کنید!

برای صرفه جویی در زمان جمع کردن وسایل آنها را به صورت دسته بندی شده بچینید. مثلا برای چیدن قاشق و چنگال ها یک سمت را به چنگال و سمت دیگر را به قاشق ها اختصاص دهید. حتما در نظر بگیرید برای چیدن وسایلی مانند چنگال یا چاقو جهت قراردانشان به گونه ای باشد که همه به صورت سر پایین بگذارید تا به هنگام خارج کردنشان از ماشین در دستتان فرو نرود.

نباید بشقاب ها را قبل از گذاشتن در ماشین آب کشی کنید.

در نگاه اول احمقانه به نظر می رسد قبل از شستن ظروف توسط ماشین خودمان نیز آن ها را بشوییم. بنابراین برای اینکه ذرات غذا در فرایند شست و شود مشکل ایجاد نکند، بهتر است با یک دستمال کاغذی ظروف را از ذرات برنج و استخوان ماهی و سبزی و سبزیجات سالاد تمیز کنید و سپس داخل سبد ماشین ظرفشویی قرار دهید.
ماشین های ظرفشویی امروزی این قابلیت را دارند که از پس پسماندهای غذا بر بیایند. تنها مورد استثنا برنج است که بهتر است تا آخرین دانه اش را با یک دستمال کاغذی پاک کنید تا راه صافی درون ماشین را نبندد.

نکته: گروهی از شرکت های مواد شوینده در فرمولشان ذراتی دارند که برای سابیدن لکه ها بر روی سطح ظروف طراحی شده است اگر از قبل ظروف را آبکشی کنید این احتمال وجود داد که به جای سابیده شدن لکه ها، ظرف ها خش دار شوند.

باید  ماشین ظرفشویی را در ساعات غیر اوج مصرف روشن کنید.

آخر شب ها یا صبح زود که ساعات اوج مصرف نیستند بهترین زمان برای روشن کردن ماشین ظرف شویی است تا به این ترتیب در مصرف برق و هزینه های آن صرفه جویی کنید.

نباید ظرف ها را از بالا به پایین خالی کنید.

ممکن است در ظرف هایی که در طبقه بالای ماشین هستند آب جمع شده باشد. اگر از طبقه بالا شروع به خالی کردن کنید، ممکن است آب را روی ظرف های خشک شده طبقه پایین بریزید.

باید آب گرم را باز کنید.

داخل سینک ظرف شویی، آب گرم را باز کنید تا هر چه سریعتر آب گرم به داخل ماشین ظرف شویی برسد . زیرا فشار آب داخل ماشین خیلی کم بوده و زمان گرم شدن آب به طول می انجامد. این کار در فصل سرما برای ظروف چرب توصیه می شود. از سالم بودن آب گرم کن مطمئن شوید، زیرا آب گرم در شست و شوی بهتر ظروف نقش مهمی دارد.

نباید ماشین ظرفشویی را بیش از حد پر کنید.

شستن تعداد کمی ظرف باقی مانده با دست خیلی بهتر از این است که پس از شست و شوی ماشین ظرف شویی با کلی ظرف کثیف روبرو شوید! پس ظروف را با فاصله تعریف شده و منظم داخل ماشین قرار دهید طوری که به همه آنها آب برسد.

عضویت در خبرنامه